El Departament de Salut continuarà vacunant a l’Hotel d’Entitats de Berga sense cita prèvia, com a mínim, fins a finals de setembre. En un comunicat, Salut confirma que les dosis no concertades prèviament se seguiran punxant dimarts, dimecres, dijous i divendres, de 9 del matí a 1 del migdia. També se n’administraran al Palau Firal de Manresa, al Recinte Firal L’Escorxador d’Igualada i El Sucre de Vic.
Els equips de vacunació també es desplegaran a partir de la setmana que ve en universitats de les comarques centrals. Al Berguedà no hi ha universitats, però sí a les comarques veïnes. Dilluns s’instal·larà un equip de vacunació al vestíbul de l’edifici de la UPC a Manresa i durant tota la setmana vacunarà professorat i estudiants que encara no portin la vacuna. Es punxaran dosis fins divendres 17, durant cinc dies, de 12 del migdia a 3 de la tarda.
En les pròximes setmanes està previst que s’hi sumin els campus universitaris de la UVic-UCC a Vic i Manresa i el de la Universitat de Lleida a Igualada. A Vic, la vacunació serà dimecres vinent, 15 de setembre, de 12 del migdia a 4 de la tarda. A Igualada es vacunarà dimarts 21 de 2/4 de 12 del migdia a 2/4 de 6 de la tarda al Pla de la Massa; i l’endemà, dimecres 22 de setembre, de 12 del migdia a 4 de la tarda a La Teneria.
Finalment, la Fundació Universitària del campus Manresa de la UVic-UCC acollirà vacunació la setmana del 20 de setembre en franja horària del migdia. Cal encara definir l’espai on es farà la vacunació i els dies previstos.
Gairebé el 80% dels majors de 16 anys al Berguedà tenen la pauta completa
Ara mateix un 79,9% dels majors de 16 anys al Berguedà tenen la pauta completa de vacunació. Totes les franges de 60 anys en amunt superen el 85% de vacunats amb pauta completa, mentre que les persones entre 50 i 59 anys el freguen: 83,5%.
Per sota d’aquestes franges, el 77,7% de les persones entre 45 i 49 anys estan vacunades amb pauta completa; també ho estan el 71,1% dels que tenen entre 40 i 44 anys. En un altre esglaó hi ha la franja dels 35 als 39 anys i la dels 16 als 19: totes dues superen el 60% de vacunats amb pauta completa, però són lluny encara del 70% (62,6% i 62,7%, respectivament).
Molt més estacades estan les franges dels 30 als 34 anys i dels 20 als 29. Encara no arriben al 60% de vacunats totalment i han vist com els joves d’entre 16 a 19 anys han respost molt més a la crida per administrar-se dosis. Gairebé un 58% de les persones entre 30 i 34 anys porten la pauta completa i un 58,2% dels joves d’entre 20 i 29 anys, també.
Encara més per sota hi ha els adolescents d’entre 12 i 15 anys, tot i que són els que fa menys temps que tenen permís per vacunar-se. Un 60,5% d’ells ha rebut la primera dosi, un 35,2% n’ha rebut una segona i tot just un 42,6% té la pauta completa.