Toni Baños vola pels carrers de Berga per tancar l’any fixant un nou rècord a la Sant Silvestre

Clàudia Sabata baixa per primera vegada dels 18 minuts i s'imposa en categoria femenina, amb només 10 segons de marge respecte a Marta Palau

Toni Baños, banyat amb cava, en el moment de travessar la línia d'arribada. ALBERT CODINA SOLER

Atletisme de gran nivell per tancar l’any a Berga. Unes 700 persones van participar en les Curses de Sant Silvestre de Berga. Hi havia un cartell de gran nivell i els resultats confirmen els pronòstics. Toni Baños va guanyar de forma incontestable la prova i va rebaixar un segon el rècord de la prova, que de fet ja tenia ell. Baños va travessar la línia d’arribada amb un temps de 15 minuts i 13 segons, amb 51 segons de marge respecte al segon classificat, Pol Raich. El tercer classificat va ser Tomeu Comelles, que va arribar uns 20 segons més tard.

En categoria femenina, la victòria va ser molt més ajustada. Clàudia Sabata va pujar al calaix més alt del podi i va aconseguir la seva millor marca personal a la prova. Fins ara hi havia participat en diverses ocasions, però mai havia assolit baixar dels 19 minuts. Aquest any ha fet 18:56. Deu segons més tard va arribar la també berguedana Marta Palau, que va imposar-se per només 5 segons a Laia Andreu, en la lluita per la segona posició.

La prova, de 5 quilòmetres, va comptar amb la col·laboració de les entitats de la ciutat, que van animar diversos trams del recorregut. Com és tradició, no hi van faltar les disfresses, els cotxets i els vestits plens de llum. I tot, amb el Vall com a epicentre dels actes, però fent taca d’oli als carrers més cèntrics de la ciutat.

Clàudia Sabata, just després de guanyar la Sant Silvestre 2022. ALBERT CODINA SOLER
X