Una trentena de famílies de Gósol, sense telèfon ni internet des de fa més d’un mes: «És escandalós»

Caldria renovar tota infraestructura perquè ha quedat obsoleta i no es troben recanvis, però, segons l'Ajuntament, Movistar s'hi nega perquè no és una inversió rendible, tenint en compte la població a la zona.

Gósol. ACN

A Gósol, fa més d’un mes que una trentena de famílies no tenen ni telèfon ni internet. Hi ha botigues que no poden cobrar als clients amb targeta, allotjaments que no poden tramitar reserves per internet i gent gran incomunicada. Movistar és l’única companyia que opera a la zona, però ho fa mitjançant una infraestructura tècnica obsoleta, de manera que quan hi ha avaries i cal substituir peces, no en troben al mercat. Caldria renovar tota infraestructura, però la companyia s’hi nega perquè no és una inversió rendible, segons l’ajuntament. S’hi haurien de destinar molts diners i és una zona poc poblada.

L’última gran avaria va ser fa més d’un mes, afecta a una trentena de clients i encara no s’ha resolt. L’alcalde de Gósol, Rafel López, ho troba «escandalós» i denuncia que «és un greuge», ja que els veïns de Gósol paguen a Movistar tal com fan els clients de l’Hospitalet, però el servei que s’ofereix a uns i altres no té res a veure.

La fibra òptica tot just comença a desplegar-se al municipi

Fa anys que l’Ajuntament lluita per fer arribar la fibra òptica a Gósol, però fins ara no ho ha aconseguit. Tot just fa deu dies que s’ha començat a desplegar, però no ho fa Movistar, sinó Berguedà Telecom, una companyia de Berga que fa temps que es desplega per la vall del Pedraforca (ja té cobertura a Vallcebre i Saldes) i, ara, ha arribat a Gósol.

Els primers veïns del poble ja han contractat la fibra de Berguedà Telecom i s’han desvinculat de Movistar. Però caldrà esperar uns mesos –«com a mínim, fins a la tardor», diu l’alcalde- per poder oferir el servei a qualsevol veí del poble, ja que encara queden molts punts on fer el desplegament.

«La llista d’espera és llarga», comenta. I afegeix que, més enllà d’aquest projecte de desplegament de fibra, a Movistar se li ha d’exigir que faci les obres que calguin per poder operar amb normalitat. Els perjudicis són molt grans per a un poble que, en els darrers anys -sobretot, arran de la pandèmia-, ha crescut en població, però continua tenint un handicap important en l’àmbit de les telecomunicacions.