L’Ajuntament de Berga ha aprovat les obres de reparació de la façana de l’escola de Santa Eulàlia, que té «risc de caigudes d’elements» i pateix un problema «d’empitjorament general«, segons el projecte de reforma, que signa l’arquitecte Josep Llussà. El document alerta que «la corrosió en estructures de formigó armat pot créixer ràpidament i causar danys estructurals severs«, i per tant, conclou que cal una intervenció general.


Obres entre l’abril i el maig
El projecte contempla actuar en 512 m2 de les quatre façanes de l’edifici i també al pati interior, primer, per sanejar les estructures i retirar-ne les peces del formigó que puguin caure al terra. Després, reconstruiran el formigó amb morter, i acabaran segellant-lo amb una pintura especial que no es pot aplicar a menys de 5ºC de temperatura.
«Per això, els tècnics ens han recomant que les obres es facin a la primavera, i tenim previst que comencin entre l’abril i el maig«, ha dit la regidora d’Educació, Rosa Rodríguez Malé, al ple municipal.
Tres mesos d’obres
L’Ajuntament ja havia previst aquesta obra al pressupost del 2023, però no hi va arribar a temps. Segons la regidora, ja està contemplada en el projecte del pressupost d’aquest any, que l’equip de govern de la CUP i ERC té previst aprovar aquest gener. Les obres duraran gairebé tres mesos i costaran 136.722 euros.
Des de fa mesos, hi ha unes malles per evitar que puguin caure al terra peces de formigó i, mentre no arriben les obres, aquest mateix Nadal, «s’ha revisat«, segons Rodríguez Malé.

Condició de Junts
Junts ja va posar com a condició la inversió a la façana de Santa Eulàlia per donar suport als pressupostos de la CUP i ERC per al 2024. En concret, van demanar que es reservé una partida de 140.000 euros, i van recordar que l’obrça s’hauria hagut de fer ja «l’estiu passat».





