Bona evolució del berguedà Grau Franch al campionat de Catalunya de trial. Aquest cap de setmana passat es va disputar la segona prova del certamen, a Aitona, i el pilot del Berguedà va aconseguir una valuosa segona posició en categoria Open 125 que li permet sumar 20 punts i eixamplar distàncies al capdavant de la classificació general del campionat català.
Franch va ser quart a la classificació de nivell verd, però aquesta posició es va traduir en un segon lloc a la seva categoria, atès que tant el primer classificat, Joan Julià, com el tercer, Ramon Plana, van competir en nivell verd però van puntuar a la general d’Open +50. Així, Grau Franch, tot i no pujar al podi, va sumar 20 punts i només va veure’s superat per un pilot de la seva categoria, Damià Solà, que va ser segon de nivell verd i va sumar 25 punts, la màxima puntuació, de cara a la general d’Open 125.
El podi de nivell verd, però, va ser el més renyit del cap de setmana, a Aitona. El guanyador, Joan Julià, va empatar a 8 peus amb el segon classificat, Damià Solà. I Ramon Plana, tercer classificat, va empatar a 9 peus amb Grau Franch, que va ser quart, però va fregar el podi i, fins i tot, la victòria.
Set punts de marge respecte al segon classificat a la general
El resultat a Aitona és molt positiu per a Grau Franch a efectes classificatoris. Els 20 punts sumats en aquesta jornada se sumen als 25 que va endur-se de Matadepera, en la prova inaugural del campionat. Així, el pilot berguedà en té 45, que són 7 més que els del segon classificat, que ha passat a ser Damià Solà. El guanyador d’Aitona n’ha sumat 25 aquest cap de setmana, però només va poder-se’n endur 13 de Matadepera, i n’acumula 38.
En canvi, ha estat un mal cap de setmana per a qui fins ara era el màxim perseguidor de Grau Franch a la general, Lluc Gómez, que només ha sumat 8 punts a Aitona, després de sumar-ne 20 a Matadepera. Gómez té ara 28 punts i és tercer, però ja és 17 punts per darrere de Grau Franch a la taula.





