Els bombers han rebut 56 avisos al Berguedà pels efectes del temporal de vent.
Els desperfectes més greus han estat a Berga, on les ratxes de vent han fet volar més d’una teulada. Només a la capital, s’hi han registrat 38 avisos.
A mig matí, s’ha desprès una part de la teulada de l’empresa de materials de la construcció Novellas, al carrer Mestre Pedret, al barri de Santa Eulàlia.
També han volat les plaques metàl·liques de la teulada del magatzem de la brigada municipal, a tocar del parc de bombers. És la segona vegada que passa en quinze dies.


Danys a l’institut Serra de Noet, al carrer del Roser i al polígon
Ha resultat afectada també una part de la teulada de l’institut Serra de Noet, que s’ha desprès amb una ratxa forta de vent.
Els efectes s’han notat també al polígon industrial de la Valldan, on han afectat diverses empreses. Allà, s’ha registrat un cop de vent màxim de 127 km/h.
L’Ajuntament ha hagut de tallar la circulació pel carrer del Roser, on el vent s’ha endut la porta d’un garatge, entre la plaça dels Països Catalans i el carrer Cervantes, com es pot veure en aquestes imatges de Televisió del Berguedà.
Ratxa màxima de 168,5 km/h a Queralt
Al santuari de Queralt, el vent s’ha mantingut durant tot el matí per sobre dels 100 km/h, amb ratxes que han arribat a un màxim de 168,5 km/h, segons els registres de Meteocat.
Segons les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya, el pitjor del temporal de vent ja ha passat. Però encara es manté un avís taronja per al que queda de diumenge i un avís groc per a dilluns, perquè es mantindran algunes ratxes fortes al Berguedà.






