El nou orgue tampoc no arribarà al santuari de Queralt per la gala d’aquest dimarts, 8 de setembre. Els capitans han confirmat a l’Aquí Berguedà que la presentació prevista per demà també s’haurà d’ajornar davant d’un nou incompliment de terminis dels encarregats de fer-lo arribar a Berga.
És la segona vegada que els capitans de Queralt han d’ajornar la presentació de l’orgue. Inicialment, estava agendada pel 30 d’agost, a les 7 de la tarda, però l’endarreriment de la seva entrega va obligar els organitzadors a reprogramar l’estrena al dia de la gala, 8 de setembre, també a les 7 de la tarda.
Avui els capitans han sabut que l’orgue tampoc no serà al santuari aquest dimarts, però aquesta vegada no hi ha nova data. Els capitans apunten que, quan l’orgue estigui instal·lat a Queralt i a punt per començar a fer-se servei, comunicaran la data de la seva presentació. Ho faran amb una setmana d’antel·lació per tal que el públic es pugui reservar la cita.
Concert inaugural
L’estrena de l’orgue consistirà en un acte solemne al santuari i comptarà amb un concert amb la participació de Maria Àngels Pons (orgue), Aleix Villegas (trompeta), Martí Villegas (fiscorn) i l’Orfeó Berguedà, sota la direcció de Lluís Gual. El periodista Dani Perona conduirà l’acte.
Idea dels capitans, diners de les empreses
Als capitans se’ls va posar entre cella i cella que Queralt havia de tenir orgue. L’instrument, però, ronda els 10.000 euros i calia buscar aliats per sufragar-ne el cost. Per això, els capitans van recórrer a l’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà (ACEB), que ha fet de punt d’unió i ha llançat una crida entre els seus associats per implicar-se en la iniciativa.
La campanya ha estat un èxit i més d’una vintena d’empreses de la comarca s’han avingut a col·laborar econòmicament per fer realitat l’arribada de l’orgue al santuari. Són aquestes:
- Agroviver, SL
- Amalgama 7. Salut emocional per a adolescents joves i les seves famílies
- Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà
- Ballarà, SL
- Ballús, SA
- Berga Resort
- Bergadana – Transforma 21, SL
- Canal Treballs de Serralleria, SL
- Comercial Domènec Roca, SA
- Comercial Molí del Castell, SL
- Comercial Peralba, SA
- Containers del Berguedà, SL
- Decapulp, SL
- GCT Plus ETT, SLU
- Fundació Privada Montepio Sant Cristòfol Manresa – Berga
- Muntatges Industrials Puig-reig, SL
- Pau Bessa Caserras – Occident
- Panificadora Berga Valldan, SA
- Remco BCN, SL
- Serradora Boix, SL
- Serviobres Queralt, SL
- Sistach, SA
- Tecniber Energia i Serveis, SL
- Transvinyots, SL
A totes elles, el dia de l’estrena de l’orgue els capitans els faran entrega d’un diploma d’agraïment per la implicació. A més, en motiu de la presentació del nou instrument del santuari, es col·locarà una placa al santuari que recordarà per sempre més la unió dels empresaris de la zona per a l’adquisició de l’orgue queraltí.
El grup de capitans d’enguany està format per Cristina Malé, Ramon Miquel Safont, Montserrat Soler, Antoni Sales, Emma Corominas, Mariona Costa, Jaime Masó i Roger Úbeda, juntament amb mossèn Josep Maria Vilaseca.







