El Puig-reig engreixa la història i tira d’èpica per eliminar el Martorell de la Copa Catalunya de futbol

Els del Berguedà empaten en temps afegit l'eliminatòria davant el Martorell i guanyen el xoc en una tanda de penals agònica. Jugaran la següent ronda contra el Manresa, de Segona RFEF.

Celebració del triomf a Copa Catalunya davant el Martorell de l'afició del Puig-reig. ESPORT CENTRAL

La d’aquest dimecres serà una nit difícil d’oblidar per a l’afició del CE Puig-reig. El conjunt del Baix Berguedà ha superat una nova fase de la Copa Catalunya de futbol i, per primera vegada, ho ha fet com a local. Això significa que aquesta vegada s’ha desfet d’un rival de categoria superior, ja que el pla de competició del torneig fixa que les eliminatòries es juguen al camp del rival que milita en la categoria més baixa. El rival era el Martorell, de Lliga Elit, i el desenllaç es va decidir per penals, després de 90 minuts autènticament bojos que van acabar amb empat 3 al marcador.

Primera mitja hora increïble i final de partit èpic

El partit va començar molt de cara per als interessos del Puig-reig. Després de sobreviure als primers atacs del Martorell, al minut 10 de partit els locals es van avançar amb el que seria el millor gol de la nit. Després d’una bona combinació amb Ferran Prat, Arnau Estruch va engaltar un gran xut des del vèrtex esquerre de l’àrea del Martorell que va entrar per l’escaire llarg de la porteria visitant.

Poc després, però, al quart d’hora de joc, el Martorell va empatar el partit després de treure rèdit d’una pressió alta a la sortida de pilota dels locals. Passat el minut 20, els del Baix Llobregat es van avançar per primera vegada en el marcador gràcies a una bona diana d’Arnau Cañas, que va rematar una centrada lateral feta des de la banda esquerra.

El Puig-reig, però, no es va donar per vençut i a la mitja hora de joc va ser capaç de restablir la igualada. Una bona transició al contracop va permetre a Arnau Estruch entrar a l’àrea amb avantatge i la defensa del Martorell no va tenir més remei que cometre penal. Des dels onze metres, Martí Soler va enganyar a la perfecció el porter del Martorell i va col·locar el 2 a 2 al marcador.

No hi hauria més gols fins al quart d’hora de la segona meitat. I va ser el Martorell, qui novament va ser capaç d’avançar-se. En una pilota en llarg a l’esquena de la defensa del Puig-reig, Cañas va tornar a fer de les seves i va definir a plaer, després de superar la sortida del porter.

El cas és que encara hi havia temps per un gol, el sisè de la nit. Però va caldre esperar fins al temps afegit per veure’l. Part del Martorell protestava perquè l’àrbitre no autoritzava el retorn al camp d’un dels jugadors de l’equip i el Puig-reig ho va aprofitar per llançar una pilota a l’esquena de la defensa que Biel Pons va definir magistralment per sobre del porter. Amb el 3 a 3 en el marcador i l’afició local embogida, es va arribar al final del partit. L’eliminatòria es decidiria a penals.

Premi a la supervivència

Als penals, el Puig-reig també va haver de tirar d’esperit de supervivència. El Martorell va marcar els seus primers quatre llançaments, però els locals van fallar el segon. Això els situava en una posició complicada de cara a l’última ronda de llançaments. El visitant Victor, però, va enviar el seu xut al travesser i això mantenia vives les esperances locals de segellar l’accés a la següent ronda. Saúl Barrabés va fer els deures i va restablir l’empat a la tanda de penals per portar l’eliminatòria a la mort sobtada.

Dani i Ferran van marcar els seus respectius penals, però el visitant Hugo va enviar el seu llançament per sobre del travesser. I aquí és on apareix l’autèntic heroi de la tarda per al Puig-reig: Biel Pons. El jugador ja havia estat l’autor del 3 a 3 definitiu en temps afegit i va ser l’encarregat d’executar a la perfecció el penal que va donar la victòria a l’equip berguedà.

Amb la pilota al fons de la xarxa, l’afició del Puig-reig va saltar al camp per celebrar el triomf amb els jugadors.

El partit es pot recuperar íntegrament (amb tanda de penals inclosa), gràcies a la retransmissió que en va fer Esport Central.

El Manresa, proper rival

El Puig-reig, doncs, jugarà la cinquena ronda de la Copa Catalunya, que es disputarà l’última setmana d’octubre. Els enfrontaments s’han de jugar entre setmana perquè al cap de setmana hi ha lliga per a tots els equips participants. D’entrada, l’eliminatòria de Copa Catalunya està prevista per al 28 d’octubre, tot i que la FCF dona la possibilitat als equips d’avançar el partit o ajornar-lo fins al 4 de novembre, com a màxim.

Aquest dijous s’ha fet el sorteig dels aparellaments i al Puig-reig li tornarà a tocar jugar-se les garrofes contra un veí. En anteriors fases, els del Berguedà ja es van desfer del Casserres i del Navàs. Ara, s’enfrontaran al Manresa, l’actual sisè classificat del grup 2 de Segona Federació. Els manresans són a la part alta d’una lliga on hi ha els filials del Barça, l’Espanyol, el Girona i l’Osasuna, i històrics del futbol català com el Terrassa, l’Olot o el Reus.

Això sí, seguint el format de la competició, l’eliminatòria de Copa Catalunya entre el Puig-reig i el Manresa es disputarà al camp del Puig-reig, atès que és l’equip que milita en una categoria inferior.