El mes de gener s’aprovaran els primers tràmits per fer realitat el nou polígon industrial d’Olvan. El ple municipal aprovarà la requalificació de les primeres 50 hectàrees de terreny que ocuparà el nou equipament industrial.
El polígon es desenvoluparà en dues fases. Per a la segona, també de 50 hectàrees, caldrà aprovar un nou pla urbanístic municipal, i això trigarà temps a poder fer-se. Però la primera fase pot anar més ràpida, si Olvan aprova una modificació puntual del pla d’urbanisme vigent.
L’Ajuntament d’Olvan ja prepara els tràmits per a l’aprovació que es farà el mes de gener. I, ara, està pendent que el departament de Medi Ambient marqui les pautes de l’informe ambiental.
Un cop enllestits tots els tràmits, la primera meitat del polígon, que serà tan gran com el polígon de la Valldan, es començarà a construir el 2008. El gestionarà un consorci format per la Generalitat i per l’Ajuntament d’Olvan, que es constituirà també el mes de gener. El polígon se situarà prop de la sortida Gironella-Nord de l’Eix del Llobregat i a tocar de la nova connexió amb la carretera comarcal que comunica Gironella amb Vic.


