Ultimàtum dels veïns del barri vell a l’Ajuntament de Berga. Demanen un enderroc urgent dels habitatges números 5 i 7 del carrer Agricultura. Per això, es reuniran demà amb l’alcalde i li exigiran intervencions imminents. La presidenta de l’associació de veïns del Capdamunt de la Vila, Roser Farràs, explica perquè ha de servir la trobada: “volem obtenir respostes imminents, perquè la situació és crítica i, en cas de males condicions meteorològiques, els problemes poden ser greus”.
Es tracta de dos edificis, deshabitats, que es van esfondrar fa poc més de quatre anys, i només en va quedar part de les façanes. L’enderroc total encara no s’ha fet i és un perill tant pels ciutadans que circulen pel carrer com pels edificis del costat.
El propietari és Josep Casas, que no entén com l’Ajuntament no ha fet res per resoldre aquest problema. El setembre passat va semblar que la situació es desencallaria perquè el propietari de les cases 5 i 7 –que és la mateixa persona– va demanar una llicència d’enderroc i se li va atorgar, però quatre mesos després, no s’ha mogut fitxa, tal com admet l’alcalde, Ramon Camps, que és conscient del problema i lamenta que s’hagi aturat el procés d’enderroc.
De manera provisional, l’Ajuntament ha muntat un pont de fusta just davant de les façanes de les cases per evitar que, en cas que se’n desprenguin trossos, caiguin sobre els vianants. Però la mesura no agrada gens als veïns de la zona. Per això, esperen que demà l’alcalde es comprometi amb l’enderroc imminent de l’immoble.


