La gratuïtat del túnel del Cadí per als residents de les comarques veïnes ha fet que alguns dels treballadors berguedans de les estacions d’esquí de la Cerdanya hagin deixat de passar per Castellar de n’Hug. L’Ajuntament del municipi va començar l’any passat una campanya destinada al mercat local per recomanar als berguedans que passessin pel poble per anar a les pistes de La Molina i que s’estalviessin així el peatge del túnel.
Des de l’1 de febrer, el túnel és gratuït per als berguedans i això ha fet que alguns treballadors hagin deixat de passar per Castellar. Però això no ha perjudicat el turisme del poble, perquè, segons l’alcalde, Josep Orriols, els que feien la volta per estalviar-se el peatge eren molt pocs. En canvi, Castellar de n’Hug continua formant part de nombroses rutes turístiques, entre les quals algunes que vénen de França.
En canvi, l’Ajuntament de Castellar de n’Hug considera que el poble sortirà molt beneficiat del nou telecadira desembragable de sis places que l’estació de La Molina ha instal•lat a la zona d’Alabaus. La pista s’ha remodelat i s’hi han posat 38 nous canons de neu artificial. Alabaus és molt a prop de Castellar de n’Hug i això farà, segons l’alcalde, que el poble atregui en el futur bona part dels esquiadors de La Molina.
L’Ajuntament de Castellar de n’Hug considera que, malgrat la mala campanya d’aquest hivern, el poble ha de continuar apostant pel turisme de neu, i que la proximitat amb les pistes d’Alabaus, remodelades, pot ser beneficiosa pels interessos econòmics d’hostalers i restauradors.


