El Consorci Cercs-Berguedà estrena un servei per assessorar als ajuntaments sobre programes europeus i cooperació

El Consorci de Formació i Iniciatives Cercs-Berguedà ha presentat avui als alcaldes de la comarca el nou servei de relacions internacionals. Aquest servei neix amb l’objectiu d’assessorar els ens locals sobre les possibilitats d’accés a diferents programes europeus. El gerent del Consorci, Eduard Barcons, ha explicat que aquest servei parteix de la necessitat d’oferir als ajuntaments i ens locals un dispositiu tècnic especialitzat que els pugui ajudar en tot allò relacionat amb les diferents oportunitats que ofereixen els programes europeus. Segons Barcons, els recursos clàssics com el FEDER són coneguts i ja estan ben gestionats, però existeixen molts altres programes més desconeguts. Per això es pretén donar informació en aquest aspecte, i alhora, el servei vol orientar en la cooperació.
El nou servei funcionarà amb el suport de la direcció de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona. Per Eduard Barcons, , és important assessorar els municipis sobre els programes als quals poden accedir. Respecte la cooperació al desenvolupament, el gerent del Consorci assegura que aquest és un tema molt incipient al Berguedà i que hi ha molts pocs ajuntaments que s’hagin introduït en aquest àmbit.
Aquests dos nous serveis s’han donat a conèixer aquesta tarda a Berga, amb l’assistència del president del Consorci de Formació i Iniciatives Cercs-Berguedà, Ferran Civil, i el director de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona, Agustí Fernández.