La residència Sant Roc de Gironella adquireix material mèdic per dotar de més recursos la unitat d’alta dependència

La Fundació Residència Sant Roc, de Gironella, disposa d’un nou equipament sòcio-assistencial i de rehabilitació. Gràcies a un ajut de 5.000 euros de Caixa Manresa, s’ha dotat la unitat d’alta dependència i psicogeriatria dels recursos necessaris per atendre amb més qualitat les persones del centre, com ara cadires ergonòmiques i material mèdic. Segons ha explicat la directora del centre,Montse Cutal, aquesta actuació vol respondre al fet que els usuaris de la residència són més grans i més dependents.
A Gironella, Caixa Manresa també ha signat un conveni de col·laboració amb l’Associació d’Atenció a les Demències i l’Alzheimer, ARADA, per tal de posar en marxa un programa de psicoestimulació cognitiva a domicili per a persones amb demència al Berguedà. Per aquest projecte, que és un pas més en la col·laboració i ajuda per a malalts i familiars, s’ hi han destina un ajut de 1.500 euros.
Els ajuts a la residència Sant Roc i a ARADA formen part d’un total de 150 projectes d’entitats de tot Catalunya, que ha escollit Caixa Manresa per donar-los finançament, dins dels ajuts socials d’enguany. A la comarca del Berguedà, l’entitat d’estalvis hi destinarà 45.500 euros repartits en 16 entitats de Gironella, Berga, Cercs, l’Ametlla de Merola, Casserres, Avià i Guardiola de Berguedà.