Montserrat Ribera revalidarà, amb tota probabilitat, el seu càrrec de presidenta del Consell Comarcal del Berguedà. És candidata, i si no hi ha sorpreses, serà de nou la presidenta de l’ens comarcal. La constitució del Consell es farà el divendres 20 de juliol, i de moment encara no està clar si CiU, que té majoria amb 10 dels 19 regidors, governarà en solitari o amb algun altre dels tres partits amb representació: PSC, ERC i ICV. Els convergents els volen allargar la mà per pactar i fer un govern unitari però socialistes i republicans encara no han rebut la proposta d’una manera oficial, per això el PSC ni considera seriosa l’oferta de CiU ni veu possible un acord polític al consell. Segons Joan Roma, secretari de política municipal del partit, ‘l’oferta oficial arriba tard, i a més, hi ha massa discrepàncies sobre la forma de governar de CiU. Els socialistes no n’estem satisfets’.
Per la seva banda, Montserrat Ribera, presidenta del Consell Comarcal, assegura que iniciaran els contactes amb els altres grups polítics. De moment, diu ha parlat amb Saturnino Domínguez, d’ICV. ‘Ens hi posem aquests dies’.
ICV i ERC no descarten estudiar l’oferiment quan els arribi. Però el PSC creu que serà difícil arribar a un acord amb CiU i que la seva posició ha de ser, segons Roma, situar-se a l’oposició. El PSC vol ser l’alternativa i treballar des de l’oposició amb els sis membres que han presentat al Consell. Repetirà com a consellera comarcal Maria Antònia Carrasco, de Berga, i s’estrenen Carles Sánchez, de Bagà; Maria del Agua Cortés, d’Avià; Abel Garcia, de la Pobla de Lillet; Laura Parramona de Puig-reig i Josep Santacreu, de Cercs. Els socialistes han tingut en compte la renovació, la paritat, i la distribució territorial.
El Consell Comarcal del Berguedà, que es constituirà el 20 de juliol, estarà format per deu consellers de CiU, 6 del PSC, 2 d’ERC i 1 d’ICV.



