Les temperatures dels últims dies, i les precipitacions més abundants que de costum, han fet avançar la temporada de bolets

24 restaurants del Berguedà tornaran a oferir a partir del mes que ve menús centrats exclusivament en els bolets. És la campanya ‘La cuina del bolet’, que impulsa per setena tardor consecutiva l’associació Hosteleria i Turisme del Berguedà. Restaurants d’estils i de categories molt diverses ofereixen menús a preu tancat amb bolets als primers plats, als segons i, fins i tot, a les postres.
Els menús dels 24 establiments estan plens de sorpreses, com un gelat de formatge de cabra amb melmelada de rossinyols, un tòfona amb xocolata i fruits secs o una piruleta de sucre amb trompetes de la mort. Això, a les postres. A la resta dels menús, hi ha receptes per a tots els gustos: amanida de fruits vermells amb camagrocs; magret d’ànec amb barrejat de bolets, carxofes, menta i llàgrima de moniato; galeta de cruixent de verduretes i barreja de bolets amb foie d’oca caramelitzat, i uns simples rovellons saltejats amb all i julivert.
La creativitat dels cuiners és molt alta i, ara, el que falta, és que la tardor sigui fructífera.
Els menús dels 24 restaurants que participen en la campanya de ‘La cuina del bolet’ s’han publicat en un tríptic. Se’n faran 40.000 còpies. 10.000 es distribuiran als restaurants i a les oficines d’informació turística de la comarca i la resta, 30.000, s’encartaran a El Periódico, amb la intenció d’arribar al públic de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Els 24 restaurants que prenen part de ‘La cuina del bolet’ són a Avià, a Bagà, a Berga, a Casserres, a Castell de l’Areny, a Castellar del Riu, a Gironella, a Gósol, a Guardiola, a L’Espunyola, a Puig-reig a Saldes, a Vilada i a Viver i Serrateix.