El Consell Comarcal del Berguedà posa en marxa l’elaboració d’un pla de prevenció de les drogodependències. L’objectiu és reduir l’impacte del consum de tòxics. Després d’uns quants anys treballant en la prevenció de la salut des de les àrees de Joventut i Serveis Socials del Consell, i en aquests últims anys en la prevenció del consum de les drogodependències, les institucions han decidit fer un pas més. El Consell Comarcal està treballant en temes de salut des de l’any 1996. Però avui les drogues continuen tenint una greu incidència a la societat.
Durant tots aquests anys s’han realitzat accions relacionades amb la sexualitat, la sida, les drogues, la pressió de grup i la violència. Aquests temes s’han treballat amb alumnes dels centres de secundària de la comarca, amb professionals que hi treballen i amb pares i mares. En aquests últims anys s’ha anat establint un treball en xarxa mitjançant les àrees de Joventut i Serveis Socials del Consell, les regidories de joventut dels ajuntaments, les educadores socials, els centres de secundària, les associacions de pares i darrerament, els Mossos d’Esquadra i el programa Salut i Escola. Aquesta xarxa permet treballar de forma coordinada i a la vegada minimitzar esforços i recursos. Ara també es demana la implicació de tots els agents socials.
S’ha organitzat una sessió informativa sobre el procés d’elaboració d’aquest pla comarcal de prevenció de les drogodependències. Serà dilluns que ve, 3 de desembre, a les 7 de la tarda, al Pavelló de Suècia de Berga.


