Puig-reig vol que la nova escola bressol estigui en funcionament el 2009

La construcció d’una nova llar d’infants a Puig-reig podria començar d’aquí uns mesos, la primavera de l’any que ve. El ple de l’Ajuntament va aprovar ahir al vespre les sol·licituds de subvencions del Pla Únic d’Obres i Serveis de la Generalitat que inclou una demanda per finançar la construcció de la nova escola, que tindrà un cost d’1,8 milions d’euros. Amb la nova escola, es doblaria el nombre de places disponibles fins a superar el centenar.
L’actual llar d’infants municipal ocupa quatre aules de l’escola, així, amb el nou edifici, l’escola guanyaria espai per créixer. El nou edifici es vol construir en uns terrenys molt cèntrics, al costat de l’institut. Clement ha remarcat que el projecte s’ha elaborat treballant conjuntament amb el departament d’Educació i la Diputació de Barcelona, administracions que han d’ajudar a fer front al cost total de l’obra, ja que l’Ajuntament aportaria els diners que no es puguin aconseguir a través de subvencions. L’objectiu és que es pugui començar a construir de seguida, ja que l’escola bressol actual ja no pot acollir més alumnes.
Juntament amb el projecte d’escola bressol se n’ha elaborat un altre per una nova biblioteca pel municipi, que s’ubicarà al mateix edifici que es construeixi per llar d’infants. Escola bressol i biblioteca requeriran una inversió conjunta de 3 milions d’euros.
Altres sol·licituds de subvenció que s’han tirat endavant són la petició d’ajuts per fer millores a la zona comercial dels carrers Llobregat i Major, uns 300.000 euros, i 60.000 euros per la portada d’aigües a Fonollet.