Lluitar contra les malalties cardiovasculars. Aquest és l’objectiu de la Marató de TV3 que se celebra aquest diumenge. De nou, el Berguedà posarà el seu granet de sorra a la marató solidària de la televisió catalana, amb diferents actes per recollir fons. Un dels més participats serà el concert de Nadal que per tercer any consecutiu organitzen conjuntament l’associació de veïns dels Quatre Barris de Berga i l’Escola Municipal de Música. Durant el concert, es podran comprar butlletes per a un sorteig. Tot el que es reculli serà per a la Marató. Així, l’associació veïnal espera poder aportar entre uns 5.000 i uns 6.000 euros i, si pogués ser, superar el seu rècord de donatius, els 8.000 euros. És el vuitè any, que l’associació col·labora amb la Marató.
Entre la Banda, l’Orquestra de corda, la cobla, la Coral i la Big Band, es preveu que uns 170 alumnes pugin a l’escenari per cantar, com no, un repertori nadalenc.
La Marató de TV3 recollirà diners per contribuir en la investigació de les malalties del cor. És la primera vegada que el televisiu recapte repeteix temàtica, ja que es tracta de mals que tenen molta afectació en la població. En aquest sentit Joan Ramon Bella, president de l’associació de veïns dels Quatre Barris, comenta que la Marató ha sabut arrelar a la societat i per a moltes entitats del país col·laborar amb la Marató ja és una tradició.
A més del concert de Nadal, tothom qui ho vulgui podrà col·laborar amb la Marató a través d’altres actes que s’organitzen a la comarca. Per exemple, a Avià faran una gimcana diumenge al matí i a la tarda hi haurà actuacions musicals. Serà a l’Ateneu d’Avià. A Casserres en el transcurs del concert de Nadal del Grup Cantaire Sant Bartomeu es farà un sorteig en benefici de la Marató. El concert tindrà lloc el 23 de desembre. A Cercs i a Guardiola de Berguedà, diumenge, es farà bingo solidari. A més durant tota aquesta setmana, qui ho vulgui pot accedir a les instal·lacions de Berga Resort per un euro, que es destinarà a la Marató.


