La consellera de Treball de la Generalitat, Mar Serna, ha visitat avui diversos indrets del Berguedà relacionats amb el món econòmic i laboral. Aquest matí ha estat a l’Ajuntament de la Pobla de Lillet, on s’ha reunit durant més d’una hora amb l’equip de govern. L’alcaldessa de la Pobla, Carme Rossell, ha demanat el suport de la seva conselleria per a diverses iniciatives industrials i turístiques.
La consellera Serna ha destacat les opcions que ofereix el Berguedà per implantar accions de promoció de l’ocupació i del desenvolupament turístic. Serna ha dit també que la comarca té potencial per implantar iniciatives econòmiques.
La titular de Treball finalment no ha visitat, ‘per motius d’agenda’, l’empresa de càtering Rocha que aquesta primavera ha d’entrar en servei a la Pobla de Lillet. Seguidament i acompanyada de l’alcalde de Cercs, Ferran Civil, ha visitat les instal·lacions del Consorci de Formació i d’Iniciatives Cercs – Berguedà, al peu de la tèrmica, on es porten a terme cicles formatius i programes d’ajut a les empreses. Mar Serna ha remarcat que el Consorci ha de treballar conjuntament amb la resta d’agents socioeconòmics de la comarca per ser més eficients. Ha remarcat que per promocionar l’economia cal tenir ‘persones formades’ i comptar amb elements de desenvolupament que donin suport tant als petits municipis com als projectes col·lectius de la comarca.
A part de visitar la Pobla de Lillet, Mar Serna ha estat a Cercs per conèixer les instal·lacions del Consorci de Formació i d’Iniciatives, i més tard ha arribat a Berga, on ha fet una visita a l’Oficina de Treball. A la tarda ha estat a la seu de l’Associació d’Empresaris del Berguedà per reunir-se amb la junta directira. També ha mantingut una trobda amb el secretari general de la UGT. Més tard amb el president de Pimec Catalunya Central i per últim ha pronunciat una conferència sobre la dona i salut laboral en el marc d’una jornada organitzada per CCCOO al Berguedà.


