El Segar i el Batre d’Avià va tancar ahir una nova edició de la festa, que va comptar amb una bona assistència de públic. Tot i que la trentena de segadors participants a la festa van haver de treballar ahir en un camp remullat per la pluja de dissabte –la qual cosa va dificultar una mica la feina– les tasques agrícoles van sortir molt bé. Sega de blat, batuda amb l’ajuda dels cavalls, i posteriorment, recollida de gra. Tot plegat va servir, un any més, per reproduir a l’era de Santa Maria les antigues feines de segar i de batre. Segons la regidora de Cultura d’Avià, Maria del Agua Cortés, la festa va sortir rodona. ‘Estem molt contents, perquè ha funcionat molt bé’.
La festa del Segar i el Batre ha fet enguany vint anys, i la intenció és poder-ne complir molts més. Per això en aquesta ocasió s’ha volgut donar a conèixer la feina dels segadors al jovent, per tal que la tradició no es perdi. S’han organitzat tallers per aprendre a segar i a batre, que no han tingut la resposta esperada, ja que ‘costa molt tibar al jovent’, ha dit Cortés.
Una altra de les novetats d’enguany ha estat l’aposta pels productes biològics. Han funcionat molt bé, tant la fira com les xerrades sobre aquesta tema. I de fet, es vol donar pes a l’especialització del certamen amb l’agricultura biològica com a complement, per tenir-ho en compte a l’hora de cultivar.
L’organització calcula que durant tot ahir, diumenge, va passar molta gent per Avià –fins i tot la família dels Pérez, del programa La Masia de 1907, de TV3–. L’afluència de públic va ser constant, tant per presenciar la festa del Segar i el Batre en sí, com també per participar als actes paral·lels. Per exemple, cal destacar la bona resposta al ral·li fotogràfic, un concurs de fotografia que en aquesta edició ha comptat amb un bon nivell i qualitat.

