L’associació ProArt organitza, un any més, els cursos intensius de música a Castell de l’Areny. Un cursos que van començar dissabte, i que es tancaran amb una petita gira de concerts pel Berguedà. Enguany, una vintena d’alumnes participen en aquesta oferta formativa d’estiu. Es tracta de cursos intensius d’instrument, cambra i, sobretot, repertori orquestral per alumnes amb un nivell mitjà o superior de música. Molts d’ells es dedicaran professionalment a la música en el futur.
ProArt fa 19 anys que organitza aquests cursos intensius d’estiu i des de en fa set, sempre s’ubiquen a Castell de l’Areny, ja que, segons ha explicat al programa La Terrassa de Ràdio Berga, Ferran de la Varga, director dels cursos i president de ProArt, és un lloc ‘idíl·lic per treballar, que afavoreix molt la concentració’.
L’Associació ProArt va néixer amb l’objectiu de promoure l’art en totes les seves disciplines (música, dansa, arts plàstiques), i amb la clara intenció de promocionar artistes joves. L’associació ofereix recolzament econòmic, però, sobretot suport logístic, per exemple, facilitant als joves músics la possibilitat de gravar una maqueta o fer un DVD de presentació.
L’estada a Castell de l’Areny representa dies de molt treball. Els alumnes fan vuit hores de classe i les activitats més lúdiques també estan relacionades amb la música. I és que en pocs dies cal preparar tots els concerts.
Dissabte van començar els cursos i dijous ja hi haurà el primer concert. Serà a Alpens al Teatre del Casino, a partir de les 8 del vespre. Divendres, els alumnes actuaran a l’Església de Vilada, també a partir de les 8. Dissabte serà el torn de Borredà, a l’Església de Santa Maria, a partir de les 10 de la nit. Finalment, l’últim concert es durà a terme diumenge, a l’Església de Sant Vicenç del Castell de l’Areny. Aquest, però, serà un concert diferent. Començarà a la 1 del migdia, i s’adreça als pares i mares dels alumnes i es fa en forma de cloenda de l’estada. Tots els concerts són gratuïts.

