Jordi Pau Caballero, el guia de muntanya berguedà que fa dos mesos va iniciar la travessa a peu entre Empúries i Fisterra està a punt d’aconseguir el seu repte. Dilluns, va arribar a Santiago de Compostela i ahir va fer nit a Oliveiroa, a 33 quilòmetres del seu destí final, Fisterra. Ja és molt a prop del seu objectiu, després de dies de molt d’esforç, amb jornades d’entre 6 i 11 hores de caminar. Per això, diu, ara es troba ja cansat. Ho ha explicat al programa La Terrassa, de Ràdio Berga.
Finalment la ruta s’ha allargat uns cent quilòmetres més del que estava previst, fins als 1500. Ha passat per les muntanyes del Pirineu, les vinyes de la Rioja, les grans esplanades de Castella i el paisatge gallec. El més dur? la calor.
El muntanyenc berguedà és mostra especialment satisfet per haver assolit un repte esportiu tant important.
Ha conegut nous llocs, ha fet unes 1.800 fotos i, sobretot, ha conegut a la gent de cada lloc, però també a altres persones que han compartit amb ell part del camí.
Això sí, encara no ha acabat aquest repte, que ja pensa en el següent. Als mesos de novembre i desembre, marxarà als Andes i la Patagonia (a Xile i Argentina), on té previst pujar el mític cim de l’Aconcagua.

