L’Ajuntament de Berga i la Generalitat treballen en la creació d’un centre obert i un pis d’acollida per a menors

L’ajuntament de Berga i la direcció general d’Atenció a la Infància del departament d’Acció Social de la Generalitat crearan un centre obert i un pis tutelat a la ciutat. La iniciativa, en la que s’hi treballa des de fa setmanes, pretén donar resposta a una necessitat real de menors que o bé no poden viure amb la seva família o d’altres que en determinades hores del dia no tenen qui els cuidi. La regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Berga, Maribel Iglesias, i els responsables del departament han iniciat converses en aquest sentit i, fins i tot, ja s’està fent un estudi econòmic sobre el cost que tindria ubicar els serveis en un edifici municipal.
L’edifici ubicat a la plaça Maragall,que als baixos acull diferents oficines municipals com la de BRG Progrés, seria un bona ubicació pels dos serveis proposats, el centre obert i el pis tutelat. La decisió final es prendrà en les properes setmanes i dependrà, en part, de la viabilitat del projecte i el cost econòmic que pugui representar la rehabilitació dels dos pisos superiors d’aquest immoble. Ara, el projecte està aturat mentre es determina el cost que tindria.
La regidora ha explicat que el servei de Centre Obert ja està en funcionament a la ciutat de Berga des de l’any passat, però d’una forma relativament ‘provisional’. El servei ha estat fins ara als locals de Colònies de Borredà i a partir del curs vinent es farà des de les escoles Sant Joan, Santa Eulàlia i el CES Berga. El servei va començar a partir de la proposta municipal de l’esplai i actualment acull una desena de joves. Aquesta activitat va fer que aflorés la necessitat de tenir un centre obert per als nens i nenes que es trobaven sols a la tarda, ja sigui perquè els pares treballen o per problemes de desestructuració familiar.
Si tira endavant, el nou Centre Obert per a infants tindria una capacitat per a uns vint infants d’entre 3 i 14 anys. Iglesias no descarta tampoc que s’hagi de donar servei a joves de 14 a 18 anys.