Uns seixanta alumnes han participat a Berga als cursos de dansa lliure

Berga clou avui els cursos de dansa lliure. Els cursos, que enguany han arribat a la 19ena edició, serveixen per donar a conèixer el mètode Malkovsky, una tècnica creada a principis del segle XX per Francoise Malkovski. Després de trencar amb la rigidesa de la dansa clàssica, Malkovski va investigar sobre el moviment humà, l’art, la música i les relacions humanes. Les classes les imparteixen les professores Annie Garby i Chris Muhlebach, que van ser alumnes del mateix Malkovski. Totes dues, juntament amb el pianista Pierre-Paul Laeuffer, han participat a totes les edicions d’aquests cursos. Durant aquests cinc dies, els alumnes han fet sis hores de classe diaries, a l’amfiteatre del Parc del Lledó. Sobretot han treballat els moviments bàsics, però, també han fet coreografies.
Enguany, han participat en aquesta edició 59 alumnes arribats de diferents indrets com França, Alemanya o altres punts de l’estat com Granada, Osca, Teruel, Saragossa, a més d’altres llocs de Catalunya. I és que, segons remarca Amèlia Alvera, coordinadora dels cursos, els cursos són coneguts dins el món de la dansa.
Alvera ha explicat que aquesta tècnica de dansa permet a les persones trobar-se amb elles mateixes, eliminar moviments bruscos i aprendre a respirar i a relaxar-se. És, diu, una dansa que va més enllà.
La coordinadora dels cursos ha destacat que tot ha sortit rodó i que, per tant, la valoració és molt positiva. Ara, ja pensen en l’edició de l’any que ve, que serà la vintena.