El Montepio de Conductors Manresa-Berga organitza una jornada festiva per sensibilitzar de la importància de l’úsc del casc

El Montepio de Conductors Manresa-Berga ha organitzat per aquest diumenge la segona edició de ‘Conductàlia’. La festa de la seguretat viària que, aquest any, té com a objectiu sensibilitzar els futurs conductors sobre la importància de l’ús del casc de protecció. Sota el lema ‘Posa’t el casc quan et moguis amb rodes’, el parc de l’Agulla de Manresa serà l’escenari de la jornada que comptarà amb un espectacle de ‘bike-trial’ a càrrec de Cèsar Cañas, campió del món en aquesta especialitat en deu ocasions. La festa té la col·laboració de la Policia Local de Manresa i, en la primera edició, es va dedicar a sensibilitzar sobre l’ús del cinturó de seguretat entre els nens.
El president del Montepio de Conductors, Joan Bertran, ha destacat que la jornada vol servir perquè els joves es ‘mentalitzin’ de la importància que té l’ús del casc i de les conseqüències que pot tenir no dur-lo. En el cas concret dels ciclistes, hi ha estudis que demostren que la utilització del casc redueix la mortalitat en un 43% i en un 65% la taxa de risc de lesions cerebrals.
La festa ‘Conductàlia’ d’aquest diumenge començarà a les 11 del matí amb un esmorzar. Tot seguit, es faran tallers d’educació viària i un parc infantil de ‘bike-trial’. Durant la jornada també tindrà lloc un concurs de dibuix d’educació viària adreçat a nens de 5 a 12 anys. Al final de la festa es repartiran regals per a tots els participants al concurs de dibuix i es farà el sorteig d’una bicicleta. Són activitats que configuraran la jornada.
L’any passat gairebé un miler de persones van assistir a la primera edició de la festa. Els organitzadors esperen poden repetir l’èxit en aquesta jornada festiva que pretén sensibilitzar els ciutadans de la importància d’una correcta educació viària.