L’alcalde de Casserres, Serafí Costa, reprendrà les converses amb l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) perquè netegi l’embassament de Sant Pau. Des da fa uns vuit anys, l’aigua de l’embassament està contaminada i no es pot utilitzar. La reserva es va construir en l’època del franquisme, però sense fer-hi una sortida de fons. Segons Costa, si se’n fa una neteja, el municipi s’estalviaria haver de bombar l’aigua del Llobregat des del Guixaró fins al poble. Ha dit que netejar l’embassament ‘seria molt beneficiós’, ja que evitaria haver de ‘treure tanta aigua del Llobregat’. Alhora, això estalviaria el consum energètic que suposa el bombeig de l’aigua des de la colònia del Guixaró fins al poble. Per a Serafí Costa, es disposaria també d’una important reserva d’aigua per utilitzar en cas d’incendi i ubicada en un indret estratègic del baix Berguedà.
Actualment, el consistori està renovant els 2,3 quilòmetres de la canonada que transporta l’aigua del Llobregat fins a la planta potabilitzadora. Aquesta canonada passa per l’embassament, que és on hi ha l’estació de bombament. L’antiga, està molt malmesa, per això la renovació s’aprofita per instal·lar una canalització de més diàmetre, que permeti garantir el cabal de subministrament necessari de cara al futur, i atendre l’augment del consum.
Aquesta obra, que té un pressupost de 343.300 euros, s’executa amb una subvenció de l’ACA del 50% del seu cost. La resta d’aportació és municipal, tot i que Carreteres n’assumeix una part en concepte de reparació de danys comesos en les instal·lacions durant la construcció de l’enllaç del municipi amb la C-16, una obra que ha d’entrar en servei, recordem-ho, a finals d’aquest mes o a principis de novembre.

