La Diputació de Barcelona fa millores al Xalet de Coll de Pal, a Bagà. La intenció és obrir la instal•lació aquest hivern, coincidint amb la connexió de les pistes de Coll de Pal amb l’estació de La Molina, que s’està ultimant aquests dies. Les obres consisteixen en el reforç de l’aïllament de portes i finestres de la casa. També es rentarà la cara a alguns dels espais de la casa, renovant la pintura i arranjant petits desperfectes. A més, un cop finalitzi la temporada de neu, es faran millores a l’objectiu d’optimitzar el subministrament energètic i es canviarà el gasoil pel gas.
La intenció de Guies del Pirineu és obrir el Xalet un cop passin les festes de Nadal, el cap de setmana del 9 de gener, i ja s’estan preparant activitats per aquesta obertura. A partir de llavors, la instal•lació estarà oberta al públic els caps de setmana i els dies festius, fins a Setmana Santa.
El Xalet de Coll de Pal oferirà servei de restauració i allotjament. També es podran llogar raquetes i fer sortides d’iniciació cap a la ruta del Trencapinyes.
L’objectiu és contribuir a ‘dinamitzar els atractius d’hivern a la comarca’, aprofitant l’expectació creada per la posada en marxa de la connexió amb La Molina.
El Xalet Coll de Pal té una capacitat per a cinquanta persones i permetrà incrementar l’oferta d’allotjament dins aquest sector del parc natural del Cadí-Moixeró.

