Torna a néixer el Consell Econòmic del Berguedà i ho fa amb els primers acords i propostes per reactivar la comarca

El Consell Econòmic i Social (el CES) del Berguedà ha recuperat l’activitat –després d’anys aturat– amb dinamisme i acords concrets. La primera reunió ha servit per constituir la junta que gestionarà l’ens i també per crear quatre comissions de treball dedicades a l’ocupació, a la formació, a les infraestructures i a l’empresa. Segons el president del Consell Comarcal del Berguedà i del CES, Sergi Roca, la finalitat d’aquest ens és proposar iniciatives i treballar-les de forma conjunta en benefici del teixit econòmic i social del Berguedà.
Els membres que formen part del nou organisme ja han adoptat mesures concretes. S’ha proposat la necessitat d’unificar els serveis d’ocupació de la comarca així com també unir la gestió turística del Berguedà, una idea en la qual es treballa des del Consell Comarcal i que fa temps que reclamen els empresaris turístics.
La formació professional, també és clau, segons ha argumentat Sergi Roca. És una necessitat al Berguedà perquè els empresaris puguin disposar de gent formada, i a més han de ser els emprenedors del futur, ha dit. Precisament el tema industrial, també s’ha posat sobre la taula, amb la necessitat d’ajudar a petites i mitjanes empreses.
Un altre dels acords que ha adoptat el CES ha estat proposar que s’iniciï la tramitació necessària per aconseguir que la Generalitat doti la comarca d’un pla d’iniciatives de dinamització com ja tenen algunes comarques catalanes.
El Consell Comarcal del Berguedà farà arribar una moció en aquest sentit a tots els ajuntaments per sol·licitar aquest pla a la Generalitat de forma conjunta.
El nou Consell Econòmic i Social del Berguedà també s’ha proposat insistir en la millora de les infraestructures viàries, i de les noves tecnologies.
Ha fixat reunions regulars cada tres mesos, compta amb la representació de diferents membres del Consell Comarcal del Berguedà, els sindicats UGT i CCOO, la Cambra de Comerç, l’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà, la JARC, la Unió de Pagesos, el Consorci de Formació i d’Iniciatives, la Pimec, Acció10, el Servei d’Ocupació de Catalunya, l’associació Hostaleria i Turisme, i l’Associació per al Desenvolupament Rural de la Catalunya Central.