Quina és la farmàcia amb més aparcament de Berga?

General

Gisclareny, Castell de l’Areny i Montclar fan força perquè no s’hagin de fer càrrec del manteniment de totes les carreteres

Els Ajuntaments de Montclar, Castell de l’Areny i Gisclareny s’han de fer càrrec del manteniment de les carreteres d’accés al municipi, perquè són vies que no pertanyen ni a la Generalitat ni a la Diputació. Això representa un problema per aquestes poblacions, que són molt petites, i que tenen un pressupost baix. En molts casos, només el manteniment de les carreteres sobrepassa el pressupost ordinari. És el cas de Gisclareny, ja que segons l’alcalde, Joan Tor, “en total tenim 45 quilòmetres de carreteres, i el seu manteniment representa cap a 60.000 euros, mentre que el pressupost ordinari del nostre ajuntament és de 50.000 euros”.
Davant d’aquesta problemàtica, per la gran despesa que els representa quan neva i s’ha de treure la neu, quan s’ha de tallar l’herba dels vorals, o per exemple si mai hi una esllavissada, entre d’altres, el grup parlamentari de CiU ha presentat una proposició de llei perquè es modifiqui la llei de carreteres i tots els municipis, per petits que siguin, tinguin com a mínim un accés que depengui de la Generalitat o de la Diputació, i que per tant fer-se’n càrrec no recaigui sobre els ajuntaments. Tant la diputada berguedana convergent, Montserrat Ribera, com el diputat Josep Rull han argumentat la proposició de llei i han dit que esperen que s’inclogui aquest nou apartat a la llei de carreteres i que els altres grups siguin sensibles amb aquesta proposta que ha de permetre afavorir als pobles petits no només del Berguedà sinó de tot Catalunya que es troben amb aquesta problemàtica.
A la comarca, els municipis de Castell de l’Areny, Montclar i Gisclareny s’han de fer càrrec del manteniment de totes les carreteres. Per això han dit que esperen que se’ls tingui en compte perquè tot i ser poblacions petites, algunes no arriben als 100 habitants, tenen els mateixos deures, han dit, que els municipis més grans, i per això pensen que no sempre han de quedar a la cua de tot: ja sigui de carreteres, de telefonia mòbil, de TDT. En aquest cas, no haver-se de fer càrrec del manteniment de totes les carreteres seria un pas endavant.

Comentaris