General

El Berguedà engega una campanya gastronòmica dels productes de la caça

Divuit restaurants del Berguedà posen en marxa una nova campanya gastronòmica basada en els productes de la caça. La cuina de la caça s’afegeix a la campanya que ja fa vuit anys que funciona de la cuina del bolet. La intenció de l’associació Hostaleria i Turisme del Berguedà és que la cuina de la caça, igual com la del bolet, tingui continuïtat any rere any i bona acceptació. A partir d’aquest diumenge i fins a finals de febrer els restaurants que s’han sumat a aquesta iniciativa oferiran almenys un plat en les seves cartes. El senglar, la llebre i la perdiu són alguns dels animals de caça més presents en la cultura culinària del Berguedà. Remei Escolies, cap de gastronomia de l’associació Hostaleria i Turisme, ha detallat alguns plats: “amb la cuina de la caça oferim cèrvol amb camagrocs, estufat de senglar, conill amb bolets, carpaccio de senglar, llom de llebre amb codonys, i molts altres plats que es poden consultar, així com també els resturants, a la pàgina web www.berguedaturisme.com”.
Amb aquesta nova oferta, l’associació Hostaleria i Turisme del Berguedà pretén anar configurant un calendari anual de campanyes gastronòmiques basades en productes que identifiquin la comarca.
La cuina de la caça es presentarà diumenge a Montmajor, durant la rifa del monumental Rebost que se sorteja cada any. D’11 del matí a 1 del migdia hi haurà també un concurs de pesada de senglars, i també degustació de cuina feta amb senglars. També hi haurà parades de productors agroalimentaris del Berguedà, ‘Posa el Berguedà al teu plat’.
D’aquesta manera es donarà el tret de sortida a una campanya a la qual s’hi han adherit divuit restaurants de la comarca que són a Gironella, Vilada, Saldes, Casserres, Bagà, Berga, Puig-reig, Gósol, Guardiola de Berguedà, Castellar del Riu, Viver i Serrateix i Santa Maria de Merlès.

Comentaris