Marc Coma guanya el Dakar

El pilot d’Avià Marc Coma (KTM) s’ha proclamat avui campió del Dakar Argentina-Xile després de finalitzar en sisena posició l’última etapa, entre Córdoba i Buenos Aires, el dia que el portuguès Helder Rodrigues (KTM) ha guanyat la seva primera etapa al ral·li.
No hi ha hagut sorpreses d’última hora i l’avianès ha aconseguit el seu segon títol en un Dakar després de recórrer els 227 quilòmetres cronometrats de la darrera jornada, on ha arribat amb gairebé una hora i mitja d’avantatge sobre el segon classificat, el francès Cyril Despres.
El noruec Pal Anders Ullevalseter ha estat segon en la catorzena etapa a més de dos minuts de Rodrigues i Cyril Despres, guanyador del ral·li el 2007, ha estat tercer.
El també català Jordi Viladoms ha estat quart, David Casteu, cinquè, i Coma, que només havia d’evitar infortunis d’última hora, sisè, a més de cinc minuts del guanyador.
La classificació general no ha patit modificacions destacades en aquesta jornada final i ha deixat Coma al lloc més alt de la taula amb una hora i 25 minuts d’avantatge sobre Despres.
El francès finalment no ha tingut massa problemes per imposar-se al seu compatriota David Fretigné en la lluita pel segon calaix del podi i li ha tret tretze minuts.
Després de la tercera participació al Dakar, el català Jordi Viladoms finalitza per primera vegada el raid i ho fa en setena posició, mentre que el seu company a l’equip Repsol KTM Gerard Farrés ha estat dinovè.