L’Ajuntament de Navàs permetrà pagar l’IBI en dues vegades

L’Ajuntament de Navàs vol donar un cop de mà als veïns del poble davant el mal moment que passa l’economia i permetrà que, qui ho vulgui, faci el pagament de l’Impost de Béns Immobles (IBI) en dues parts. Es tracta d’una mesura que no s’havia aplicat mai abans amb cap impost a Navàs i que vol ser una petita ajuda davant la complicada situació econòmica per la qual passen moltes famílies.
Antoni Claramunt, regidor d’Hisenda de l’Ajuntament de Navàs remarca que la mesura és especialment adient ja que en el darrer exercici, amb la revisió del cadastre, aquest impost que és dels més importants que es paguen, va pujar en la majoria dels casos.
El fraccionament de l’IBI obligarà a fer alguns reajustaments en el pressupost de l’Ajuntament, que no podrà ingressar de cop els diners d’aquest impost. Es tracta, segons Claramunt, d’un sacrifici que calia fer.
Per poder pagar l’IBI en dos cops, cal tenir el pagament domiciliat a través d’una entitat bancària. Sinó només es podrà pagar en una sola vegada. Ara bé, si algú no té el pagament domiciliat i ara vol fraccionar-lo, encara és a temps de fer la domiciliació. Els períodes de pagament seran entre el 3 d’abril i el 4 de juny per la primera part i fins el 2 de novembre per la segona.
Per donar a conèixer les condicions que cal complir per fer el fraccionament, l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona farà una campanya informativa amb cartes individualitzades per a cada contribuent.