Les obres a l’abocador del Berguedà s’endarrereixen pel mal temps

Les obres que s’estan fent a l’abocador comarcal del Berguedà s’endarreriran una mica més del previst i no s’acabaran fins a finals de març o principis d’abril. La pluja i el mal temps han trencat el ritme dels treballs que van començar el mes de novembre passat i que consisteixen en la construcció d’una planta de transferència a les instal·lacions de l’abocador de Font Ollera, una nova bassa de lixiviats (els líquids que es generen de les escombraries) i diferents millores mediambientals i paisatgístiques. El temps, però, ha fet aturar les obres alguns dies i per això s’estan endarrerint. Així ho ha explicat el president del Consell Comarcal del Berguedà, Sergi Roca, en una entrevista a Ràdio Berga.
Divendres es va fer una visita d’obres a Font Ollera, i segons ha explicat el president del Consell Comarcal els treballs continuen endavant: la planta de transferència està ‘molt avançada’ i es continua treballant en el dipòsit de lixiviats i el d’aigua, i a més els accessos i les conduccions perimetrals ja estan fets.
Roca ha remarcat que són obres necessàries i importants per garantir al Berguedà un abocador per vint anys. En aquest sentit, ha dit que la intenció és anar-hi fent millores any rere any. La idea és anar-hi fent petites inversions periòdicament per tenir un abocador comarcal amb bones condicions. De moment, les obres sobrepassaran el cost previst inicialment d’1,5 milions d’euros, i que finança totalment l’Agència Catalana de Residus.