El Club Esportiu Berga, l’entitat del futbol a la capital del Berguedà, ho està passant molt malament per culpa de la crisi. La directiva ha retallat el sou de tots els jugadors del primer i el segon equip i dels entrenadors perquè els ingressos s’han desplomat. Per això fins i tot el club es va plantejar prescindir del coordinador del futbol base però tenint el compte que és una figura clau i imprescindible per la major part de la junta, se li va demanar que continués treballant amb una reducció d’horari i de sou. Ell s’hi va acollir.
En declaracions al programa Mitja hora d’esports, de Ràdio Berga, la presidenta del club esportiu, Maria Àngels Tubau, ha donat detalls d’aquesta situació, que ha dit que «la crisi està sent un cop molt dur per al club esportiu».
La situació econòmica influeix, fins i tot, en els objectius esportius, segon ha reconegut el tècnic del primer equip, Paco Recio.
El Club Esportiu Berga té un pressupost de 120.000 euros anuals, i els patrocinis són la principal font d’ingressos. Moltes de les empreses que tenen una tanca publicitària al camp han demanat de retirar-la o de pagar menys.
El futbol base, a través de les quotes, aporta una altra part important dels ingressos del club, però és una quantitat que ni tan sols és suficient per cobrir les despeses que genera. Ara mateix, el Club Esportiu Berga té 13 equips, que costen de mantenir. Per això, Edu Sànchez, de Tàndem Esports i col·laborador de Ràdio Berga, proposa reduir el nombre de conjunts, i de pas, fomentar l’esport escolar. Segons el club però, els equips del Berga s’han de mantenir, perquè ofereixen als nens un nivell esportiu que no tenen les escoles.

