Les obres de construcció del polígon industrial d’Olvan començaran el maig

Una inversió de 8 milions d’euros, una superfície de 50 hectàrees de sòl industrial, i un potencial de creació de 1.500 nous llocs de treball. Estem parlant del nou polígon comarcal d’Olvan: el polígon industrial Rocarodona, les obres del qual és previst que comencin el pròxim mes de maig i que tinguin un termini d’execució de 18 mesos. Són les dades principals del projecte de construcció del polígon que s’ha presentat públicament aquest dimarts a empresaris i polítics, en un acte presidit pel director d’Incasòl, Miquel Bonilla, i l’alcaldessa d’Olvan, Judit Carreras.
El polígon d’Olvan és un projecte que el teixit empresarial del Berguedà ha reclamat per activa i per passiva, unes instal·lacions que arriben en un moment complicat i difícil per la situació econòmica. Els terminis donats en el seu dia per l’administració autonòmica i pels representants del Govern han estat sobrepassats de llarg i la presentació del projecte, obre ara les expectatives d’un final més o menys pròxim. És previst que les obres de construcció del polígon d’Olvan s’iniciïn d’aquí a uns tres mesos i tinguin una durada d’un any i mig. Aquest dimarts mateix s’acabava el termini per tal que les empreses interessades presentessin les ofertes. En total, han estat 28 empreses les que han presentat la sol·licitud.
Segons el càlcul estimatiu fet per l’administració, la instal·lació de les empreses en aquest espai de 50 hectàrees que es desenvoluparà en una primera fase pot generar uns 1.500 nous llocs de treball. De moment no hi ha demandes concretes però Miquel Bonilla creu que la situació geogràfica del polígon serà un reclam prou interessant per a les empreses, a mig camí entre Barcelona i França.
El responsable de l’Incasòl ha remarcat que el preus del sòl industrial del polígon d’Olvan seran ‘competitius’ i que, en aquest sentit, el preu no serà obstacle per a la instal·lació de noves empreses en aquest espai.
Per la seva banda, l’alcaldessa d’Olvan, Judit Carreras, ha comentat que s’està treballant amb la idea que l’àrea industrial disposi d’un servei de transport públic, una iniciativa que no dubta que serà una realitat.