El Consell Comarcal del Berguedà i els ajuntaments de Berga, Castellar del Riu i Montmajor aposten per la reobertura dels Rasos de Peguera però coincideixen a què és la iniciativa privada qui ha de liderar el desenvolupament del projecte. Aquesta és la principal conclusió d’una reunió que han mantingut aquesta tarda institucions i els propietaris dels Rasos. Es comprometen a treballar en benefici del pla director dels Rasos sempre i quan la iniciativa empresarial sigui qui porti el pes del desenvolupament del projecte. Les administracions locals adopten per tant el mateix posicionament que la Generalitat, que aquesta setmana ja avançava a través del Secretari de Planificació Territorial Oriol Nel·lo, que ajudarien als Rasos igual com ho fan amb altres estacions de muntanya.
El pla director del Rasos de Peguera té com a principal objectiu la reobertura de l’activitat, presentant un model de negoci que pretén aconseguir la desestacionalització en base a una oferta d’instal·lacions més completa. S’estudia la diversificació per tal de ser una estació de muntanya on a més de l’esquí es puguin desenvolupar altres activitats idònies al terreny, a l’entorn, i a la climatologia.
En aquest sentit, la proposta del pla director es base en cinc unitats de negoci. Recuperar i modernitzar l’estació d’esquí i les seves infraestructures. Construir un hotel a peu de pistes. Crear un parc de fauna i flora a la zona dels Rasets. Crear un càmping de muntanya a l’alçada del quilòmetre 7 de la carretera BV4243 d’accés a l’estació d’esquí. I crear un camp de pitch & putt a la mateixa zona del càmping de muntanya. Tot plegat amb una inversió de 17 milions d’euros. Un negoci, segons els càlculs que fa l’estudi, que seria viable, tot i que caldria esperar, això sí, uns dotze anys per recuperar el capital invertit (des de l’inici de la construcció i de l’operació).
Aquest estudi econòmic i d’inversió, i l’anàlisi de la viabilitat de la proposta d’activitats previstes al pla director dels Rasos de Peguera és que s’ha posat sobre la taula en una reunió que han mantingut avui les diferents parts al Consell Comarcal del Berguedà. Ha estat una trobada a porta tancada, i uns i altres no s’han volgut pronunciar més enllà del comunicat que han fet arribar a la premsa.

