La companyia Tràfec Teatre torna a Berga amb cinc premis sota el braç

La companyia berguedana Tràfec Teatre i l’obra ‘Federic…A’ van tornar a pujar dissabte a l’escenari del Teatre Municipal de Berga. Els membres de Tràfec Teatre tornaven a casa, després de l’estrena del 28 d’abril de l’any passat, i ho feien després de recollir cinc premis pel muntatge de ‘Federic…A’. L’obra va aconseguir el segon premi del festival de teatre amateur del País Basc, a Alegria-Dulantzi, on van competir amb altres companyies del País Basc, Madrid i Navarra. A més, van arrasar al festival de teatre amateur d’Arbúcies, on van aconseguir diferents premis PRAAT: millor muntatge, millor direcció per a Lydia Canals i millor vestuari i atrezzo.
Des de l’estrena han portat la representació per diferents punts de Catalunya, pel País Basc i també Castelló. Arreu ha tingut una bona acollida. Lydia Canals explica que aquest èxit respon a la barreja que es mostra dalt de l’escenari.
‘Federic…A’ és una creació a partir del món poètico-dramàtic i femení de Federico García Lorca. L’espectacle barreja teatre de gest, imatge i música en directe, a càrrec del grup de Berga Usaraks, i música enregistrada, composada per Carles Casas i Jordi Rego, a més de les imatges del fotògraf Jordi Plana. Tràfec Teatre crea un espectacle delicat i minuciós, que segueix la seva fusió de teatre gestual i experimental. Hi intervenen cinc actors i hi treballa un equip tècnic format per més d’una desena de persones.
Tot plegat permet assolir un espectacle ‘molt poètic’.
A Berga ja no es podrà tornar a veure ‘Federic…A’, però l’obra es tornarà a representar el proper diumenge, 8 de març, al concurs de teatre amateur de Cornellà i a la tercera mostra de teatre amateur de les Franqueses del Vallès, el dissabte 14 de març.
Després de l’èxit de ‘Federic…A’, el grup ja pensa en un nou projecte. Serà la darrera part d’aquesta trilogia centrada en diferents poetes, que per acabar girarà en torn de l’italià Pier Paolo Pasolini.