Creu Roja Berguedà programa activitats diverses per fer camí cap a la pau

Creu Roja Berguedà ha preparat tota una setmana d’activitats per fer camí cap a la Pau. Les propostes seran ben diverses: reflexió i treball tècnic dels responsables de Creu Roja, una exposició al carrer, i un concert dirigit sobretot als joves.
Des de dimarts que ve, dia 10, fins al 13 de març, es podrà veure al carrer Major de Berga una exposició dinàmica i interactiva per explicar les claus de la resolució dels conflictes. Es tracta de deu siluetes de personatges que intervenen en els conflictes armats: infants, dones, polítics, presoners, civils, i personal sanitari, entre d’altres. A la part posterior de cada figura hi ha tres accions i s’ha de triar quina afavoreix la pau. Cada encert correspon a una lletra, i amb les deu lletres de les deu figures es descobreix una paraula que és una actitud necessària per garantir la pau. L’objectiu és que la gent hi participi, segons Anna Ribera, educadora social de Creu Roja.
En aquesta mostra també hi haurà un prisma central amb informació sobre les guerres, els processos de pau i la tasca de Creu Roja. Una exposició interactiva que un cop hagi passat per Berga es podrà veure a Gironella, els dies 19 i 20 de març a l’Església Vella, i el diumenge 22, al Local del Blat, per la Fira de Sant Josep. La mostra “Camí cap a la Pau” està pensada per la població en general, i també pels escolars. Un cop hagi passat per Berga i Gironella iniciarà una gira per Catalunya.
A banda de l’exposició, una altra de les activitats és un concert que han organitzat els voluntaris de Creu Roja Joventut per al divendres 13 de març. Actuaran a la General de Berga, a partir de les 12 de la nit, El Belda i el conjunt Badabadoc i el grup berguedà Eskac i Mat. L’entrada costarà cinc euros i els beneficis es destinaran als projectes que té en marxa Creu Roja Joventut, que compta amb 41 voluntaris d’entre 16 i 30 anys. Precisament, l’objectiu del concert és donar a conèixer als joves de la comarca les iniciatives i convidar-los a fer-se voluntaris de l’entitat.
I un altre acte són unes jornades que es faran a l’hotel Ciutat de Berga el divendres 13 i el dissabte 14 de març. Es parlarà dels “Nous temps d’aliances”, del pla de suport al tercer sector social, i s’explicaran els reptes de futur de Creu Roja.
Actualment Creu Roja Berguedà té més de 2.000 socis, i uns 200 voluntaris. És una bona xifra però mai no és suficient per això es fa una crida a tots els interessats a formar-ne part i a treballar pels projectes que es fan des de Creu Roja.