Carme Sellés dimiteix al capdavant dels Amics del Romànic per la polèmica de la fornícula de Sant Pere de Madrona

La presidenta de l’associació Amics del Romànic del Berguedà, Carme Sellés, ha presentat la dimissió per la polèmica generada arran de la cimentació d’un fornícula a l’església de Sant Pere de Madrona sense la supervisió dels tècnics a càrrec de la restauració del temple. Carme Sellés no ha volgut fer declaracions als mitjans de comunicació, però s’ha adreçat als socis de l’entitat a través d’una carta on ha expressat el seu malestar. Assegura que “se li fa difícil continuar al capdavant de l’associació” i “descuidar una de les seves finalitats primordials com és la de vetllar per la conservació del patrimoni, si cal, exigint el compliment de la legislació del patrimoni cultural”. En el mateix text, Sellés fa referència als darrers fets esdevinguts a Sant Pere de Madrona, afirmant que “s’han portat a terme d’una forma barroera i sense el rigor històric”. Per això, afegeix que no vol “haver de fer-se la sorda i muda perquè un soci de l’entitat sigui el presumpte autor material dels fets” ocorreguts a l’església berguedana.
D’altra banda, manifesta que aquests fets han qüestionat “la seva legitimitat com a presidenta de l’entitat” i alhora “s’ha intentat desprestigiar” la seva persona. En el mateix escrit, la fins ara presidenta d’Amics del Romànic del Berguedà assegura que s’ha fet cas “omís” de les seves peticions perquè es redactin les actes de la junta i de les assemblees generals i es posés al dia el llibre d’actes. Per això, diu que actualment encara estan “pendents de ser revisades i, si s’escau, aprovades, signades i transcrites al llibre d’actes”. Carme Sellés també ha mostrat el seu desacord amb què es “manipuli l’entitat” i s’utilitzi “per servir interessos distints als que li corresponen”.
Després de cinc anys al capdavant de l’associació, Sellés diu que marxa “decebuda” i alhora “plenament convençuda de les possibilitats que té Amics del Romànic del Berguedà quan es pugui deslliurar de tot allò que la tenalla i que l’impedeix de complir amb la seva finalitat i amb els seus objectius”, que és “vetllar pel patrimoni cultural”. Ara, els membres de l’entitat hauran de reunir-se per a analitzar la situació.