Gironella viu la Fira de la Puríssima amb molt públic i rècord de parades

La Fira de la Puríssima de Gironella va viure ahir un dels certàmens més participats pel que fa al nombre de paradistes. La mostra, que ha crescut en espai, va batre el rècord de venedors amb prop de 200 parades, un 25% més que l’any passat, repartides en diferents espais del Casc Antic de la vila. Un dels actes més destacats de la fira va ser el tast de blat de moro escairat, batejat com a Plat de la Pau pel xef berguedà Miquel Màrquez i que va comptar amb la presidenta del Parlament Núria de Gispert. La segona autoritat del país va destacar “la vitalitat i l’esperit emprenedor dels comerciants de Gironella” a l’hora de tirar endavant una de les fires nadalenques més importants de la comarca.
La visita de Núria de Gispert va ser el detonant d’una protesta silenciosa per part de persones vinculades a moviments independentistes, que van mostrar pancartes amb missatges referents a l’espoli fiscal. D’altra banda, l’Associació de Comerciants de Gironella es va mostrar satisfeta de la participació de la majoria dels botiguers del municipi i també d’altres punts de la comarca a la mostra, així com per l’assistència massiva de públic que va visitar el recinte firal. L’alcalde de Gironella va destacar la bona resposta dels firaires tot i haver fet pagar una quantitat simbòlica als paradistes per ser presents al certamen. David Font.
Les activitats de la Puríssima es van repartir durant tot el dia. Al matí es va fer l’esmorzar de la fira, els concursos de fotografia digital i d’allioli de codony i la trobada de colles geganteres. A més, també es va realitzar el concurs de Garrofes Memorial Maria Domènech i una trobada d’intercanvi de plaques de cava, entre altres.