Aventurers, alpinistes i escaladors passaran pel Cicle de Muntanya

Experts en muntanyisme i escalada seran protagonistes al Cicle de Muntanya d’enguany, que arriba a la 29a edició. Es fa la setmana que ve amb xerrades a Puig-reig, Gironella i Berga, i també projeccions, una exposició, un concurs de fotografia i sorteig de material de muntanya.
El ciclemuntanya.cat arrencarà dimarts, 28 de febrer, amb l’experiència de dos berguedans: Alba Xandri i Ricard Calmet, dos aventurers que han viatjat pels cinc continents combinant bicicleta, trekking, escalada o competició. Parlaran d’un viatge en bicicleta a Bolívia. La conferència es farà a la Llar d’avis de Puig-reig a les 9 del vespre.
Dimecres, també a Puig-reig, a la mateixa hora i lloc, el protagonista serà Gerber Cucurell, escalador. El tema serà l’escalada neta i es podrà veure una projecció fotogràfica comentada sobre les motivacions que mouen alguns escaladors a renunciar a l’escalada amb anclatges fixes.
Dijous l’escenari del Cicle de Muntanya serà Berga, a les 8 del vespre al Pavelló de Suècia, amb Lluc Valldosera, Isaac Farrés i Jordi Vilà, tres joves que van travessar el Pirineu a peu en 92 dies tot escalant les vies més representatives.
Divendres, els actes es traslladaran a Gironella. Es farà un repàs a la trajectòria en el món de l’escalada de l’experimentat Josep M. Esquirol. Començarà a les 9 del vespre al Local del Blat.
I el cap de setmana que ve, dos actes més. Un serà dissabte a Gironella, amb Xavi Arias (a les 9 al Local del Blat), alpinista català que està fent cims de 8.000 metres i es podria convertir en el primer català a fer els catorze ‘vuit mils’ del món. I l’altre acte, diumenge a Berga, com a cloenda del cicle, amb l’aventurer que ha fet l’expedició al Pol Sud, Albert Bosch, parlant de la travessa de l’Antàrtida en solitari (a les 7 al Pavelló de Suècia).
A part de les xerrades i projeccions, el Cicle de Muntanya també inclou altres propostes paral•leles: un concurs de fotografia de muntanya, una exposició de fotos, amb les deu millors instantànies del certamen de l’any passat, i sortejos (després de cada projecció) de material de muntanya. A més, el cicle també col·labora amb la Fundació Iñaki Ochoa de Olza, que ajuda a discapacitats del món de l’esport i la muntanya.
Per a més informació podeu consultar la pàgina web www.ciclemuntanya.cat. Un cicle que l’organitza el CQUIE de Puig-reig, el Centre Alpí Gironella, el Club Esquí Berguedà i Mountain Runners del Berguedà.