L’Ajuntament de Berga està buscant finançament per actuar a Queralt. L’alcalde, Juli Gendrau, assegura que s’està treballant en diferents línies d’ajuts econòmics i que s’estan obrint vies de finançament que servirien per rehabilitar i reactivar l’hostatgeria, el restaurant i tot l’entorn del santuari de Queralt. Aquesta és la prioritat del govern de CiU, que remarca que s’hi està treballant, malgrat no es marqui cap repte per aquest 2012 perquè la situació econòmica per la qual passen les administracions complica les coses. En aquests moments s’està fent el pla de dinamització i redactant el projecte executiu pel reforç de l’estructura de l’edifici i l’arranjament de la coberta. I en paral·lel es busca finançament: de la Diputació, de fons europeus, i de l’estat, ja sigui via l’1% cultural del Ministeri de Foment per rehabilitar edificis o bé intentant aconseguir que Queralt sigui parador nacional.
La de parador nacional seria una opció, però Gendrau reconeix que és difícil perquè fa anys que no s’amplia l’oferta. Sí que té clar que s’ha de millorar l’oferta turística de Queralt com a motor econòmic, i per això apunta que es treballa per aconseguir ajuts.
Gendrau està esperançat que una o altra línia de finançament es podrà aconseguir, perquè “se n’estan obrint”, ha dit. Tot i això, insisteix en la crida que va fer fa unes setmanes la Generalitat: que cal inversió privada. En aquest sentit, assegura que són moments complicats per comptar amb empresaris disposats a invertir-hi, però està convençut que en sortirien d’interessats.
L’alcalde recorda que l’aposta de l’Ajuntament per Queralt té el consens d’administracions, entitats, empresaris… i que uns i altres continuen treballant de bracet per fer realitat el projecte per remodelar i donar vida els equipaments que hi ha a l’entorn del santuari, i també potenciar activitats a l’entorn natural de Queralt


