L’Ajuntament de Berga assegura que ja ha començat a posar fil a l’agulla per mantenir en condicions la plaça de la Rasa dels Molins. Els veïns s’han queixat de la brutícia, sobretot per excrements de gos, i per l’abandonament que hi ha, i han demanat al consistori que hi actuï per frenar la degradació. Doncs bé, segons ha explicat el regidor de Manteniment i Barris de Berga, Ramon Gorgas, personal del centre especial Taller Coloma (amb qui el consistori hi té un acord de col·laboració) han començat ja a treballar en aquest espai, que al ser una plaça nova –estrenada fa poc més d’un any– queda fora del contracte amb l’empresa que assumeix la neteja de la resta de la ciutat. A part de fer-se càrrec de la neteja de la Rasa dels Molins, el Taller Coloma d’Avià també ho estan fent del passeig de les Aubes i de la plaça Gernika.
El regidor ha reconegut que la plaça de la Rasa dels Molins ha quedat descuidada, sobretot aquest últim mes, quan amb les ventades de principis de febrer la situació es va agreujar i va quedar més bruta. Ara, però, segons Gorgas, s’està resolent.
Per altra banda, també ha anunciat que es posarà la senyalització necessària, amb el rètol de prohibit gossos al mig de la plaça i la indicació del pipican, que és una altra de les queixes i demandes del veïnat. I ha donat resposta a la pregunta que es feien els veïns de la zona sobre si es replantaran els dos arbres (una alzina i un cedre) que es van treure perquè es van morir: ha anunciat que si. En canvi, veu difícil perseguir als incívics que no recullen els excrements dels gossos.
El regidor demana civisme a la ciutadania. Considera que és una llàstima que s’embruti un espai com la Rasa dels Molins, nou i que té èxit pel bon ús que en fa gent gran i famílies amb infants. Recorda que després d’anys es pot disposar d’una plaça arreglada: una obra important i beneficiosa per Berga. En aquest sentit, també s’ha referit a què si la plaça no està del tot acabada, falta el canal d’aigua, és perquè en aquests moments no es pot fer per manca de pressupost. Ha dit que quan la situació econòmica de l’Ajuntament ho permeti s’enllestiran els treballs, però ha afegit que a curt termini “és complicat”.


