El fotògraf berguedà Jordi Plana reflexiona sobre l’home i la dona a partir de la història de la creació del text del Gènesis, en el seu nou projecte, titulat “Obsessions”. Es tracta d’una exposició amb una vintena de fotografies (algunes, de gran format), que es pot visitar des de dissabte passat a Solsona.
Plana reflexiona sobre l’ésser humà seguin la creació dels dos sexes, segons la Bíblia. Adam apareix representat ja en les primeres imatges, tres autoretrats de Plana, amb unes fotografies de 2 metres d’alçada i 1 d’amplada, que mostren un personatge “guerrer, primitiu, l’Adam bàsic”, diu Plana. Acompanyen aquestes imatges nou petits retrats, on l’artista intenta manifestar “l’ambigüitat entre els dos sexes dintre d’una mateixa persona”. En aquest cas, Plana tria artistes i personatges que “podien manifestar molt bé les dues vessants”. Hi apareixen cares conegudes com la del músic Roger Mas, el cuiner Oriol Rovira i el bisbe de Solsona, Xavier Novell.
Una altra de les grans imatges és una representació del conegut quadre de Rubens “Les Tres Gràcies” per parlar de la “voluptuositat, creativitat i la festivitat que Adam no tenia fins que Déu va crear Eva”. Sobre el pecat original, Plana ha creat un díptic de dues fotografies i explica com, amb Adam culpant a Eva del pecat, apareix el mal, el masclisme i “la guerra de sexes”. La mostra continua amb quatre imatges que representen l’encant, el sexe pur, la realitat i la pèrdua de la identitat i acaba amb una altra gran fotografia que vol ser un homenatge “a la dona, que amb el seu aliment va néixer un gran imperi com Roma”.
L’exposició “Obsessions” de Jordi Plana, que de moment no té ni data ni lloc per passar pel Berguedà, es podrà visitar fins al pròxim 19 de maig a la sala Issimm de Solsona.



