Bergacomercial, l’associació que agrupa els botiguers i comerciants de la ciutat, vol evitar el tancament del cinema Catalunya de Berga. Davant de les darreres informacions sobre la precària situació econòmica de l’equipament que gestiona l’empresa Circuit Urgellenc, l’entitat ha mostrat la seva preocupació pel possible cessament de l’activitat de la sala. Els botiguers consideren que el cine, situat al bell mig del carrer Major, és un incentiu pel comerç de la zona, tenint en compte que alguns establiments han tancat o s’han traslladat a altres parts de la ciutat darrerament. Per això, els membres de Bergacomercial no volen deixar perdre l’única sala de cinema del Berguedà. Ho ha argumentat Marc Vilà, president de Bergacomercial.
Els comerciants de Berga s’han mostrat disposats a col·laborar amb els responsables del cinema per mantenir la sala oberta. De fet, d’aquí a uns dies es reuniran conjuntament per concretar les accions que portaran a terme per aturar la davallada d’espectadors a la sala berguedana. Una de les propostes dels botiguers és sortejar o regalar entrades per anar al cinema entre els clients. D’altra banda, Marc Vilà ha recordat que el cine el gestiona una empresa privada, la qual s’ha de fer càrrec del manteniment de les instal·lacions que fa més de quinze anys que no es reformen.
El cinema Catalunya de Berga tancarà si no troba 400 socis que paguin una quota mensual. Aquesta és la fórmula que ha plantejat l’empresa per fer front al dèficit actual de sala, amb pèrdues de 30.000 euros l’any 2011. Tot i que s’han de concretar les tarifes, els adults pagarien uns 14 euros, l’abonament infantil, fins a 11 anys costaria uns 7 euros, i els jubilats pagarien 9 euros al mes. Finalment, també hi hauria un preu especial pels abonaments familiars.


