La vaga de l’educació ha tingut un seguiment del 40% al Berguedà, segons els sindicats

El món educatiu fa avui una vaga històrica a tot l’estat. Per primera vegada mestres i professors (de tots els nivells educatius, des de les escoles bressol fins a les universitats) i també associacions de pares i mares s’han posat d’acord per protestar contra les retallades. Al Berguedà la protesta ha tingut un seguiment proper al 40%.
És una xifra inferior a la que els sindicats donen per al conjunt de Catalunya, però que supera la de convocatòries anteriors. I és que el Berguedà no sol ser una comarca molt avesada a aquest tipus de protesta, tot i que, segons recorden els sindicats, no hi ha ningú que discrepi de la gravetat de les mesures d’estalvi que han impulsat tant la Generalitat com el govern de l’estat.
Tant el representant del sindicat USTEC al Berguedà, Joan Carles Clemente, com la delegada del sindicat d’Ensenyament de CCOO a la Catalunya central, Glòria Fígols, han coincidit que el seguiment d’aquesta vaga ha estat força desigual segons els centres i els nivells educatius. Per exemple, a Berga, a l’escola de Santa Eulàlia gairebé cap mestre ha fet vaga, mentre que a Sant Joan majoritàriament tots els docents han secundat la convocatòria. El mateix ha passat amb els centres de secundària. A la SES Serra de Noet no hi ha hagut classe, però a l’IES Guillem de Berguedà la tònica ha estat la normalitat. Com sol passar en aquests casos, les xifres de la Generalitat són més baixes que les dels sindicats. Segons el departament d’Ensenyament el seguiment de la vaga al migdia al conjunt del país era del 26% i als centres de la Catalunya central de poc més del 15%.
Tot plegat per protestar contra les retallades. Recorden els promotors de la vaga que els principals arguments de la convocatòria són l’augment de les hores lectives dels professors, la reducció de personal (diuen que es perdran 2.000 llocs de treball a tot Catalunya) i l’augment de les ràtios d’alumnes per classe, que farà augmentar el fracàs escolar.
A més de la vaga, la mobilització d’avui també inclou accions de protesta diverses. A Gironella aquesta tarda a les 7 a la plaça de l’Estació, s’ha fet una cassolada i a Manresa, a les 6 hi havia convocada una concentració.