El certamen artístic Konventpuntzero, que es farà a Cal Rosal el cap de setmana del 23 al 25 de juny, comença aquest cap de setmana a escalfar motors. Demà dissabte s’inaugura la primera edició del projecte Emergents, una de les novetats de la setena edició del Konvent. La iniciativa vol donar més pes als espais de la colònia, de manera que les botiges i altres establiments de Cal Rosal, acolliran propostes artístiques “crítiques i contundents”, diuen des de l’organització, d’artistes barcelonins joves. Es tracta d’artistes “poc reconeguts o que s’inicien en aquest món i no tenen mitjans ni espais on expressar-se”.
Per exemple, s’hi podrà trobar una biblioteca instal•lada en un centre de massatges, o veure un vídeo gravat als boscos dels Berguedà on alguns caçadors són caçats. Les directores d’Emergents són les joves artistes berguedanes Jenni i Sheila Moreno.
Una altra iniciativa inclosa al Konvent d’aquest any i que es farà demà és la dirigida per la Guerrilla del Ganxillo i és que aquesta tècnica envairà un dels espais del convent. La idea és que qui hi vulgui participar porti un “granny square”, un petit teixit fet amb ganxet, de 15×15 centímetres, de color blanc per col•locar-lo en una de les parets del convent i crear la instal•lació artística que es podrà veure durant els dies del certamen. Les aportacions es poden deixar al convent (només demà) i a La Merceria del carrer Padró, número 8.
Casa de la Iaia és l’entitat impulsora d’aquesta iniciativa. Expliquen que la idea és “descentralitzar la cultura del handmade (fet a mà) que actualment està tan de moda a ciutats com Barcelona”.


