Foto Luigi (Berga) serà l’empresa que es fa càrrec de crear la nova exposició itinerant sobre la Patum, que l’Ajuntament de Berga finançarà amb una subvenció de 150.000 euros del ministeri de Cultura. D’entre sis candidats, el consistori ha optat pel projecte presentat per l’empresa. El copropietari de l’empresa Manel Escobet ha avançat a Ràdio Berga els primers detalls sobre el seu projecte. Serà una mostra itinerant, fàcil de muntar, desmuntar i traslladar, que constarà d’uns catorze plafons de gran format, d’uns dos metres d’alçada i 90 centímetres d’amplada. L’entrada a l’exposició estarà presidida per uns tòtems retroil•luminats i hi haurà diversos elements per fer interactuar al visitant, com per exemple, codis QR, que permeten accedir a continguts complementaris a través del telèfon mòbil.
Els plafons explicaran en diversos idiomes (català, castellà, anglès i francès) com és la celebració del Corpus berguedà. Es tracta d’una gran exposició amb “imatges d’impacte” –ha dit el seu creador- “i diferents nivells de lectura” atractiva per a públics de totes les edats i procedències. I és que la iniciativa neix amb una voluntat internacional. Si bé la previsió és estrenar-la a Berga i fer-la córrer per la geografia catalana, la intenció també és que surti fora.
Aquesta setmana es farà l’adjudicació definitiva del projecte i a partir d’aquí l’equip de Foto Luigi es posarà a treballar intensament en la producció de l’exposició, ja que ha d’estar enllestida abans del pròxim novembre.
L’Ajuntament de Berga pot permetre’s destinar 150.000 euros a una nova exposició sobre Patum perquè compta amb una subvenció del ministeri de Cultura, que s’ha de justificar abans d’acabar aquest any. En principi els diners es volien destinar a la Casa de la Patum, un projecte amb una inversió de més de 3 milions d’euros, que de moment està totalment aturat.


