El cinema Catalunya de Berga es veurà abocat al tancament si no aconsegueix més socis. A l’abril es va iniciar una campanya de captació de socis i no ha donat els fruits esperats, de moment n’hi ha un centenar. Una xifra que queda lluny dels 400 que es necessiten per fer front al dèficit de l’equipament, amb unes pèrdues de 30.000 euros l’any 2011. Però l’empresa Circuit Urgellenc, que gestiona el cine de Berga, es resigna a tanca.
No vol llençar la tovallola i lluitarà fins al final per evitar que es perdi l’única sala de cinema que hi ha al Berguedà. Per això, manté obertes les campanyes que ha engegat aquests darrers mesos per captar socis i guanyar espectadors: els descomptes per a estudiants, per a la gent gran i també per als clients de Bergacomercial. I no només això, sinó que la intenció és potenciar la campanya aquest estiu, aprofitant estrenes cinematogràfiques. Ho ha dit a Ràdio Berga Pere Aumedes, gerent de Circuit Urgellenc.
El boca-orella i els mitjans de comunicació han d’ajudar, ha dit Aumedes, a motivar als berguedans a què es facin socis del cine, després de dos mesos, maig i juny, fluixos als cinemes en general però encara més accentuat a Berga, pel fet que hi ha hagut la Patum pel mig i altres festes.
Tothom qui es faci soci haurà de pagar una quota mensual i podrà veure qualsevol sessió de cinema. Els adults pagaran 14,5 euros al mes i els nens fins a 11 anys 8 euros i els jubilats,10. Però ara, només pel sol fet d’haver presentat la butlleta d’inscripció de soci, l’entrada es rebaixa a 5 euros. Segons Pere Aumedes, a finals d’agots es farà una valoració de com ha anat aquesta campanya i es decidirà el futur del cine de Berga.
L’empresa Circuit Urgellenc és conscient que el cine de Berga té mancances, i està disposada a fer esforços per invertir en millores. De moment, ja s’ha actuat en el so i també s’arreglarà la climatització, entre altres.



