El parc de pesca de Pedret podria ser una realitat aviat. El Consell Comarcal del Berguedà ha obtingut una subvenció de poc més de 160.000 euros del Fons Europeu de Desenvolupament Regional, el Feder, que garanteix el 50% de la inversió necessària. Es tracta d’una d’aquelles idees que fa anys que està sobre la taula dels administracions comarcals i que ara es veu com finalment es posa en marxa. El president del Consell Comarcal, Sergi Roca, recorda que fa més de deu anys que sent a parlar del parc de pesca de Pedret. Ara amb un ajut europeu a la butxaca, es mostra confiat que a través d’altres subvencions, de la Generalitat i de la Diputació de Barcelona, no hi ha d’haver excessius problemes per completar el finançament i arribar als 322.000 euros que calen.
El president comarcal destaca que la creació d’aquest parc de pesca, junt amb la via verda del Berguedà, són projectes prioritaris per a l’ens en aquest mandat. D’aquest de Pedret, que ara arrenca, Roca destaca que la iniciativa “posa en valor” el riu Llobregat, la riquesa de flora i fauna del Berguedà i permet relacionar el turisme de natura amb d’altres com l’industrial i el cultural. Una oferta adreçada al públic familiar que preveu crear espais d’acollida per al visitant i de pesca i observació en un tram de poc més de set quilòmetres, des de Cal Rosal fins al pantà de La Baells.
El projecte, que es va finançar amb un ajut del programa per a comarques mineres Miner, contempla la creació de diferents àrees específiques. Per exemple, a Cal Rosal s’hi construirà un edifici per rebre als visitants i oferir-los informació sobre el parc i els recursos d’interès del Berguedà. Serà un punt d’accés al parc i inici dels recorreguts. A Pedret, s’hi habilitarà una zona d’aparcament i la vella caseta dels pescadors es reconvertirà en un petit restaurant. En aquest punt també hi haurà una zona de pícnic on els pescadors podran coure els peixos que hagin pescat. A més s’aprofitarà un mur de l’antic ferrocarril per crear una zona de pesca i mirador paisatgístic. Es tracta d’actuacions que no requereixen grans obres i que per tant, un cop es tingui el finançament, es podrien executar força ràpid.
Ara toca, diu el president del Consell, obtenir la meitat del finançament que encara està pendent. Per això s’espera que la Generalitat obri la convocatòria del Pla Únic d’Obres i Serveis (PUOSC). El projecte afecta quatre municipis: Berga, Olvan, Cercs i la Quar. Mentrestant s’obtenen els diners que falten es van completant alguns tràmits pendents. Per exemple, en el darrer ple l’Ajuntament de Berga va aprovar la cessió de dret d’ús de la vall de Pedret al Consell.


